找回密码
 立即注册账号

QQ登录

只需一步,快速开始

查看: 4358|回复: 10

除锈方法----------求翻译!

[复制链接]
发表于 2011-6-28 15:44:17 | 显示全部楼层 |阅读模式

欢迎注册成为摩托坊论坛会员,结交天南地北好机友,和广大车友分享你的精彩图文游记,和众多摩坛大神交流玩车心得!

您需要 登录 才可以下载或查看,没有账号?立即注册账号

×
Rustfjerning ved hjelp av trolldomPublisert: 25.06.2010
Greit, elektrolyse handler mer om vitenskap enn om trolldom, men science fiction-forfatteren Arthur C. Clarke sa en gang at tilstrekkelig avansert teknologi vil framstå som trolldom for den uinnvidde.
Ola Marvin Leier

Det føltes i alle fall som magi da vi bestemte oss for å teste ut denne metoden. Føler det forsåvidt i stor grad ennå, men la oss introdusere pasienten:


Min fars demobiliserte Tempo Taifun 175cc, produsert under den kaldeste kalde krig i 1965. Den tjenestegjorde som ordonnans, og med spede 3600 km på telleren kan det tyde på den kun ble brukt til den ytterst viktigste korrespondanse. Den sivile versjonen har ti og en halv hest, den militære er noget trimmet, men med hvor mye er fortsatt hemmeligstemplet informasjon.

Teknologiske sprang, som for eksempel kryptert teleks, gjorde Taifunens ytelser innen informasjonsspredning utdatert. Sykkelen ble satt til lagring, antagelig på sidestøtten med halv tank i en kald hall. Dette resulterte i kondens og etterhvert mye rust i bunnen. Rusten løsner i flak, tetter til slanger og forgassere og struper motoren for bensin.
Vi kan prise oss lykkelige for at de røde stridsvognene aldri rullet vestover, med ordonnansstyrken bestykket med slikt maskineri ville vårt allerede spede forsvar blitt redusert til det totale kaos.

Men men, nok kaldkrigshistorie, la oss snakke trolldom. Eller tilstrekkelig avansert teknologi (det er jo umulig å se forskjell). Prinsippet med elektrolytisk rustfjerning illustreres med følgende plansje:



Ved å sende strøm gjennom det rustne metallet vil den kjemisk og mekanisk forskjellige rusten transporteres bort fra det opprinnelige metallet. For at rusten skal kunne sveve fra et punkt til et annet må vi bruke en væske som medium.
Denne væsken er kritisk for prosessen ettersom den skal lede strøm, noe vanlig vann ikke gjør veldig godt. Derfor blander vi ut natriumkarbonat i en bøtte vann og vips vi har en fullgod elektrolytt.

Videre lesning om kjemien kan gjøres her, eller på veldig mange andre kjempegode sider som dukker opp når du googler “rust removal electrolysis”.

Først litt advarsel: Å sende strøm via metall gjennom en natriumkarbonatløsning produserer hydrogengass. Hydrogengass blir blant annet brukt i til romfergens hovedmotorer eller som løftegass i luftskipet Hindenburg, som er mest kjent for å ha forsvunnet i et flammehav. Det er med andre ord en pokker så brennbar gass. Gjør dette utendørs eller et sted med veldig god lufting.

Og NEI, ikke bruk salt! Vann og salt blir til en kjempegod elektrolytt, men i tillegg til å hjelpe rustprosessen kjappere i gang vil strømprosessen lage KLORGASS. Den er ikke brannfarlig, men latterlig giftig. Klorgass er AK-47en av kjemisk krigføring.


Stabil Krystallsoda er et herlig nostalgisk produkt. Etiketten har blitt spart markedsføringens oppsminking i mange tiår og innholder er helt uberørt. Ren NA2CO3, eller natriumkarbonat.

Første oppgave, tøm ut den grumsete bensinen:


Fysj!



En smal solstråle gjennom tankåpningen belyser sakens kjerne. Rimelig rustent.



Og mens tanken får seg en grundig gjennomspyling for å få ut løse partikler…



...plukkes forgasseren i biter og all grums og rust renses ut.



Her er offerandoden. Et fint og dels selvforklarende begrep, anode betyr pluss (godt utdannede kjemikere får unnskylde meg her), og offer betyr at den skal ofres på kjemiens/trolldommens alter og samle all rusten.

Det er rett og slett litt hesjestreng, tykk ståltråd bøyd til en passelig form som gir mest mulig overflate som allikevel passer inn i tanken uten å komme borti metallet i tanken, noe som ville kortslutte kretsen og bringe vår prosess til en kort slutt.

Jeg fylte en bøtte med vann, rørte ut all Stabil Krystallsodaen, tømte oppi tanken og etterfylte med vann. Jeg ohm-målte den første blandingen og den viste veldig høy motstand, det vil si strømledende, men ikke med mye. Mine bekymringer skulle vise seg å være villedet av multimeterets begrensninger.



Her er alt koblet opp. Minus-siden av batteriladeren til gods, dvs blankt stål nær bensinkranen og pluss-siden til min kunstferdig bøyde hesjestreng.

Jeg var fremdeles usikker på om anoden og elektrolytten ledet strøm, så jeg prøvde å måle ampère mellom jordklemme og gods. Jeg gjorde dette uten å skifte til 10 ampère-krets først, sikringen røk med en gang og jeg var skremt, men allikevel forsikret om at her strømmet strøm i strømmende mengder.

Det tok ikke lang tid før jeg kunne høre hydrogengass strømme ut av blandingen med boblende og sydende lyder. Det fikk stå over natten mens den fastgrodde clutchen ble frigjort og den tidlige sommersolen ble skålt behørig ned i vest med kornbasert drikk.

Morgenen etter, koble fra batteriladeren og se hva som har hendt i den sorte gryte:


Det flyter med rustpartikler i elektrolytten.



Og offeranoden var dekket med dette fantastiske laget av jernoksid. Se! Det ser ut som koraller. Skulle ønske jeg hadde en skikkelig makrolinse, det var helt utrolig hvor avanserte vekster som kom fram.



Her er da den nye innsiden av tanken. Det svarte materialet er en slags mellomtilstand mellom stål og rust. Jeg har ikke lest nok om korrosjon til å forklare hva, men det rene, flakete jernoksidet er forvunnet, og det er bra nok.
Så i stedet for å dekke tanken med et forseglende stoff (som strengt tatt ikke er nødvendig) fylte vi den opp med bensin og den militære 4% blandingen med olje.
Og hva gjør man etter det? MAN KJØRER FLETTA AV DEN!


Har du en rusten bensintank på din kjære? Følg gjerne denne oppfordringen, men les deg godt opp på metoden Artikkelforfatter tar intet ansvar for nedbrente garasjer eller ihjelgassede kjæledyr, men tar derimot fullt ansvar for de utelukkende vellykkede eksperiment.

Kritikk angående manglende hjelmbruk mottas også med skamrøde kinn og senket blikk. Lykke til!


 楼主| 发表于 2011-6-28 15:45:02 | 显示全部楼层
求翻译!
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-28 20:37:22 | 显示全部楼层
我都想知
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-28 23:15:36 | 显示全部楼层
貌似电解~之前论坛有车友发过操作方法~
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-29 09:00:57 | 显示全部楼层
除锈用巫术公布:2010年6月25日
好吧,是对科学的电解超过巫术,但科幻作家阿瑟克拉克曾经说过,足够先进的技术将会出现魔术的门外汉。
约翰张建东租户

看来,至少像魔术,当我们决定测试这个方法。做到这一点,到目前为止,在很大程度上还没有,但让我们介绍病人:


我的父亲转业天宝Taifun175cc,在冷战中最冷的1965年生产的。它曾在柜台上的有序,适度3600公里可能表明它是唯一的非常重要的通信中使用。平民版有十个半马,**是没有修剪,但多少还是机密。

技术跨越,如加密电报,并Taifun在信息传播性能已经过时。自行车被投入到存储,扶手上大概有一半在一个寒冷的大厅坦克。这导致冷凝并最终在底部生锈了。 Rusten松开片,堵塞管和化油器和燃油发动机的油门。
我们可以赞美自己幸运,从来没有推出的红色战车向西与ordonnansstyrken发动机等装备将我们已经微弱的防御已经降低到乱了套。

但无论怎样,NOK冷战的历史,让我们来谈谈巫术。或者有足够先进的技术(这是不可能分辨出来)。电解除锈的原理是通过下面的图表所示:



通过发送通过生锈的金属,化工和机械不同生锈运输距离从原来的金属电流。对于锈将能够从一个浮动点到另一个,我们必须使用液体培养基。
这种液体是为过程的关键,因为它会导电,而普通的水是不是做得很好。因此,我们混在一桶水的碳酸钠,突然我们有足够的电解质。

进一步阅读有关化学能在这里完成,或在其他很多很好的网站,弹出时,谷歌“除锈电解。”

首先,一个警告:发送通过金属通过natriumkarbonatløsning产生氢气发电。氢气是部分用于航天飞机的主发动机,或在兴登堡飞艇,这是众所周知的火球消失在解除气。换言之,一个赫克因此易燃气体。执行此外或有真正的好地方空气流通。

和NO,不要使用盐!水和盐是一个伟大的电解液,同时也帮助生锈过程更快的时间,目前的进程,使氯气。这是不易燃,但可笑的毒性。氯气是化学战AK -47en。

回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-29 11:59:34 | 显示全部楼层
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-29 17:03:13 | 显示全部楼层
西人的,,,,西文
回复

使用道具 举报

发表于 2011-7-6 01:11:14 | 显示全部楼层
活着是为了骑车,骑车是为了活着
回复

使用道具 举报

发表于 2011-7-6 01:24:49 | 显示全部楼层
老外怎么都那么厉害~
回复

使用道具 举报

发表于 2011-7-7 01:42:00 | 显示全部楼层
看来西风只看外文网站呀!~~摩托吧早就有人张这做法!~国产化了!~你找一下看看吧!
回复

使用道具 举报

您需要登录后才可以回帖 登录 | 立即注册账号

本版积分规则

QQ|小黑屋|手机版|摩托坊(MOTOF.cn) ( 粤ICP备2020133911号-1 )

GMT+8, 2024-11-25 19:32 , Processed in 0.020370 second(s), 4 queries , Redis On.

Powered by Discuz! X3.5

© 2001-2023 Discuz! Team.

快速回复 返回顶部 返回列表